Поколението "Z" ще стимулира външната печатна реклама

Говори се много за популярността и значителното увеличение на дигиталната реклама, като някои в индустрията се чудят дали в резултат на това печатната реклама няма да загуби своите позиции в маркетинга. Истината е, че въпреки новите технологии физическите печатни медии ще продължават да бъдат все по-търсени като компонент на по-широки многоканални кампании.

Дигиталните рекламни стратегии днес все повече се свързват с печатни реклами на билбордове, вестници, превозни средства и други традиционни маркетингови материали, които взаимно се допълват, за да създадат сложни и холистични рекламни кампании - тенденция, която очакваме да продължим през 2020 година.

А по въпроса за дигиталната реклама, тя  може да не е достатъчна, за да достигне поколение Z. Според доклад на AdAge и UNiDAYS, публикуван миналото лято, Generation Z - поколението, родено след  90-та година – е имунизирано срещу дигиталните реклами. Тъй като те са израснали с технологията и я разглеждат като нормална част от вселената, са по-умели в това да изолират шума от онлайн рекламата и в много случаи всъщност предпочитат физическите версии на дейности като пазаруване, четене, готвене, снимане, печатане и др.

Някои ключови констатации от доклада включват:

  • 56% от поколението Z-ers не кликват върху рекламите в уебсайтовете;
  • 64% не слушат подкасти;
  • 64% използват смартфона си само за сърфиране (без пазаруване);
  • 74% не гледат видео стрийминг;

Но, забележете:

84% обръщат внимание на външната реклама

Тези заключения може да изглеждат малко вероятни, но са силно подкрепени с резултатите от друго проучване на ICSC по-рано миналата година, в което се отчитат и следните изненадващи статистически данни:

  • 84% от поколението Z-ers предпочитат магазините тип „дрогерия“, когато пазаруват здравни и лични принадлежности;
  • 77% от тях предпочитат физическото пазаруване на дрехи и обувки;
  • 63% избират физически магазини, когато търсят електроника;
  • 76% са съгласни с твърдението, че реалното предлагане на дребно дава „по-добро и приятно пазаруване, отколкото онлайн пазаруването“;

Рекламодателите и маркетолозите, които искат да се насочат към тази демографска група, няма да могат да разчитат единствено на иновативната и авангардната привлекателност на дигиталните канали и ще се фокусират все повече върху билбордове, печатни материали и други традиционни медии, за да привлекат вниманието им.

Разгледайте и нашите: