Защо брандингът е от съществено значение за малкия и среден бизнес?

Днес, разнообразието от продукти и услуги е по-голямо отвсякога. Това неминуемо създава условия за ожесточена конкуренция и борба за привличане и задържане на клиенти. Все по-рядко фокусираме интереса си върху един продукт или услуга за повече от месец, да не говорим за лоялност към определен бранд в продължение на години. Как се отразява това на малкия и среден бизнес? 

Най-просто казано с липса на развитие и на възвръщаемост на вложените средства. Питате ли се защо, когато чуете думата “брандинг”, в главата ви изникват гиганти като Microsoft, Dell, IBM, BMW, Range Rover, Coca Cola, а не фирми от калибъра на малкия и среден бизнес. Една от причините е липсата на бранд идентичност. Както и нуждата ценностите, мисията и визията на малките и средни фирми да бъдат отразени и комуникирани по ясен и въздействащ начин. И това да е заложено, при това на главно място, в маркетинговата стратегия на фирмата.

Кой са червените флагове, сигнализиращи спешна необходимост от бранд идентичност за малкия и среден бизнес?

  •  Липсата на разпознаваемост на продукта или услугата  и често объркване с  продуктите и услугите на конкуренцията. Когато предлагате например сладки продукти и клиентът не знае с какво вашите шоколади са по-вкусни, по-полезни и по-добре опаковани от тези на конкуренцията, вие губите пари, както и пазарен дял. В дългосрочен план тези две загуби могат да доведат до фалит на вашия малък или среден бизнес. 
  • Липсата на лоялни клиенти, които да бъдат най–добрата реклама за бранда и да привличат нови лоялни клиенти. Когато нямате група от лоялни клиенти, които да представят предимствата на вашия продукт по най-добрия възможен начин на своя кръг от близки хора, загубите са големи. Липсва послание и въздействие върху потребителите. Преди да се фокусирате върху търсене на нови клиенти, погрижете се за старите. Добрата брандинг концепция ще ви помогне за това.
  • Липсата на значителна пазарна ниша, в която оперира малкия и среден бизнес. Това е сериозен проблем, който може да доведе до края на вашия бизнес по-рано, отколкото ви се иска. При малкия и среден бизнес всеки клиент е изключително ценен, защото колкото по-голям дял от пазара владеете, толкова повече възможности за развитие имате. Съответно, колкото по-познат и препоръчван е вашия бранд, толкова по-големи са шансовете ви за траен успех.

По всичко личи, че брандовете трябва да се адаптират, да се развиват, за да отговарят на постоянно променящите се вкусове на клиента. 

Ако искате не просто да оцелеете, а да постигате завидни успехи със своя малък или среден бизнес, е добре да изградите бранд идентичност, която отразява вашите ценности и още - да ви направи не просто разпознаваеми, но и запомнящи се. 

Ако имате нужда от съдействие или консултация за изграждането на вашата бранд идентичност, свържете се с нас на 070030052 или посетете страницата ни: